söndag 30 november 2008

Doris i Göteborg

Denna helgen åkte jag och Doris till Göteborg. Hennes matte Kerstin skulle jobba och en valp som Doris kan inte vara ensam så länge. Hon var jätteduktig på resan, gnydde inte alls och kakkade inte i väskan eller någon annan stans.

Haidi skall gifta sig med Danne innan de flyttar till Singapore tillsammans. Vi samlas i familjen för att träffa Danne. Jag gillar honom! Super-allt! Med på bilden är också mina två systrar Helen och Ulrika.
Ser alla hur söta de är tillsammans. Doris fick problem att göra sig gällande fast hon gjorde sitt bästa.
Här har hon lagt sig vid Helens fötter, söker nog värme från någon som håller sig lugn och fin.

Min mamma står i köket och lagar mat åt oss alla. Det blir kalkon. Senare får smaklökarna veta att det var en supergod sås till och sådana flottiga potatisar som jag älskar.

Till kaffet försöker Doris charma oss alla. Men knappast ens hon kunde överträffa Ulrikas toscakaka.

Doris lade sig hos Helen som är rejält allergisk mot hundar. Men hon hade gjort intryck. Helen uttryckte en önskan om att ha "en Doris" -skulle vara bra för mitt psyke. Tror ni att man kan hyposensibilisera sig mot hund?? Till slut kunde hon inte låta bli att klappa henne, det förstår jag mycket väl. Kolla bara vad söt hon är!!!

Doris sötar sig, hon gör det jämt. Jag kan inte låta bli att älska henne fast hon är Kerstins hund.

Här kommer ytterligare en bild på Ollie. Hon var 14 år då vi gick på semester i somras. Jag, Kerstin och Sota turades om med att dra vagnen, när Ollie blev trött fick hon åka med. Vad jag försöker säga är att vi haft mycket glädje av vår vagn. Sota känner sig betydelsefull när hon drar och hjälper oss i vardagen och på semester. Detta unnar jag alla hundar, vagnens storlek kan varieras. Tror att Vallda skulle bli berömd i Malmö. Logon -Precis en sån, på sidan av vagnen och Vallda framför glatt lufsande med pälsen i ett skönt gung.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var jätteroligt i lördags!
Danne tycker om er allihopa. Känns väldigt bra.
Doris var svår att slita ögonen ifrån, hon är ju alldeles bedårande. :)
Kram

Anonym sa...

Vilka fina bilder ni får på hundarna! Jättekul att titta på! Och så fick vi här i Stockholm se Danne! Det var också kul! :)

Ullis sa...

Vad trevligt med alla bilderna. Jsg sparar dem och printar ut nägra till mamma, hon blir glad då. Det var bra att Danne tyckte om oss, jag tyckte om honom. Vilket kanske spelar mindre roll men alltid trevligt.

Unknown sa...

Kul att få se denna omtalade Danne på bild iallafall!

Ni är jättevälkomna upp till Stockholm för att visa upp er också! :) (Hoppas ni får tid för det.)