fredag 14 november 2008

Den goda modern

Först vill jag tacka alla er som läser det jag skriver. Speciellt glad är jag när jag får kommentarer :P Tack alla!

Idag fick jag sova länge...jättelänge...nästan för länge. Detta brukar inte hända när man har valp i huset! Kerstin hade tagit ut hundarna innan hon gick till jobbet och sedan tagit upp den till deras sovplats på övervåningen. Jag sov och klockan var ännu inte sju, och forsatte med det tills jag hörde hundarna strax före 11!! Utanför rummet har Sota och Doris inte ställt till med något, inte ens en liten bajs (Doris bajsar ser ut som ostbågar, -luktar inte ostbågar). Det måste ha varit Sota som skött om henne hela morgonen!!
Ner i källaren för att duscha, Doris följer med. Dörren skjuter jag igen för annars blir det kallt. Väl inne i duschen börjar Doris gny. Då kommer Sota skjuter upp dörren och tar hand om Doris. När jag är klar väntar de båda på mig i köket. Jag var så stolt över Sota! Men nu var det dags för frukost, -det tyckte vi alla tre.


Sota vaktar Doris och oss. Doris har lite tråkigt och kikar på Kerstin som hon vet älskar henne.

-Sota kan jag vara med dig?

Snälla, jag vill vara med dig. Jag känner mig lite ensam o otrygg.

Vaff! = hör du mig inte!!!
Kerstin är upptagen, hon ser mig inte.

Hoppsan, där skrämde jag mig själv. Sota förvånad över uppstudsigheten, men försöker bevara ett upphöjt lugn.

Jag är jättesnäll säger Doris och slickar på Sota. -Jag låg så skönt här, lugnt och fint tänker Sota.


OK, jag sätter väl mig upp då. Men du får hoppa själv!

Sota titar på mig som för att säga - Ser ni vad duktig jag är. Men kanske betyder det - Ska det verkligen behöva vara på detta viset?

Doris sover, Sota vaktar. Tänk om hon kunde göra detta med barn också. Då tror jag att vi snart kan åka på en kanonsemester!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fint samspel mellan hundarna! Det är kul att läsa hur Sota tar hand om Doris så den lilla kan känna sig lite tryggare. Utsiktsplatsen vid fönstret måste vara härlig när pälsen är våt. Kram

Anonym sa...

När ska Doris börja blogga? :)

Linda sa...

hon får vara med på sotahundens, Kerstin säger att hon inte vill blogga!

Anonym sa...

Sååååå söööt! :D
Det händer massa skoj i familjen!