torsdag 6 november 2008

Däckbyte

Hit åkte vi alla idag. Här får bilen allt vad den kan behöva, idag nya hjul för vintern. Sommarhjulen får vi tvättade och förvarade till i vår för en relativt billig penning, jämfört med Stockholm då!!
Se så fint Sota går. Men är det inte en hund där borta???
JO, det är det bestämt. Nu måste jag skydda min matte. VOV VOV!!!
Konstig matte jag har som trycker ner mig i marken när jag måste skydda henne. Hon gör allt så svårt för mig.

Men jag släpper inte den farliga hunden med blicken.

Bäst att visa hunden att jag är farlig till nästa gång, jag kastar mig efter den fast jag sitter fast i matte. Konstigt att hon blir irriterad, jag gör ju allt för henne. Tycker ibland att hon verkar ha dålig balans, men hon går ju på bakbenen jämt... så det är väl inte så lätt för henne.Nu är mina mattar inne och handlar, hoppas att dom tänker ut något gott åt mig!! Jag väntar här tills de kommer tillbaka. Se så snygg jag är!!!


På hemvägen gosar vi lite. Jag förstår inte varför, men kanske är det för att jag hjälpt matte att skydda henne för katten eller för att jag skall dra henne upp för backen ordentligt.
Titta vilken farlig katt! Det syns ju tydligt att den inte gillar oss. Men den vågade inte anfalla min matte för att jag var med och beskyddade henne. Det förstod min matte och det var säkert därför jag fick kram.
Sist biten hem drar jag matte ordentligt så att hon skall orka gå lite fortare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar om hon tror att hon vaktar hela affären när ni är inne och handlar? Hon är söt som ska vakta dig, även om hon inte riktigt lärt sig vad som är farligt. Kram till er alla.

carina sa...

Vilken spännande promenad ni varit på! Nu ser jag fram emot att även få träffa Doris här.

Kram Carina

Unknown sa...

Däckbyte och promenad i ett och samma inlägg? :) Du måste ju portionera ut godbitarna!

Sota är ju jätteduktig! Det kan verkligen vara så hon tänker som du beskriver!