torsdag 27 november 2008

Njuter

Härom dagen ville matte att jag skulle jobba. Det är mitt jobb att dra ALLT till återvinningen. Idag hade hon lastat i burkar och glas. Inte så tungt för hon trodde att Doris skulle vilja åka i vagnen. Det tror inte jag hon vill. Kerstin ska följa med och ta bilder.

Doris vill inte åka i vagnen, vad var det jag sa!!! Så det blir bara jag och matte Linda som går iväg, därför får ni inte se hur duktig jag var och drog så fint hela vägen. Kerstin stannade hemma och passade den fega bebisen. Doris visste nog att jag brukar dra jättefort, för jag är stor och jättestark.

Nu på vintern når solen in på en liten fläck i vardagsrummet. Där tycker jag om att ligga, ljus och värme. Speciellt avslappnad blir jag om vi (matte och jag) varit ute och gått på en skogspromenad. Så här det nu.
Det lyser nästan för starkt, får kisa lite.
Bara njuter!
Jag försöker göra som Sota - Sola mig. Det är varmt och skönt just här. Men jag har inte lärt mig att inte titta rakt in i solen ännu.

5 kommentarer:

Haidi sa...

Fina dom är! :)

Ullis sa...

Jag skulle behöva en Sota till min återvinning den blir bara fullare och större hela tiden. Jag njuter av de fina bilderna från er blogg. Sota är verkligen duktig vove.

Anonym sa...

Ullis, du får vara din egen Sota! Inte alls lika kul. Glas, tidningar, metallförpackningar och plast samt batterier går väl an men resten som skall till centralen har jag en viss aversion till. Doggisarna är ursöta som alltid.

carina sa...

Vallda skulle kanske kunna lära sig att dra en sådan vagn, hmmm det hade ju varit så praktiskt.

Anonym sa...

Ja Carina, det skulle nog passa Vallda bra. Hon kan dra iväg grejer till o från butiken å du kan handla o hon dra!! Vagnen har Linda komponerat själv, du får ta ett snack med henne.