fredag 7 november 2008

Sota har fått en syster

Doris har charmat sin väg in i mitt och Kerstins liv.
Sota ser stolt ut. Om det är för att imponera på Doris, eller för att hon känner sig stolt över Doris vet jag inte.
Vi hittade henne utanför Falköping, hos en jättetrevlig familj med många djur och barn. Allt harmoniskt och behagligt. Doris kom och kröp upp i mitt knä.

Och sen pussade hon Kerstin.
Nu utforskar hon sitt nya hem. Här luktar nya saker.

Kan detta vara Sotas favoritplats vid fönstret??? Doris försöker få fason på luktspåren.Men vad är detta, har Sota ett tuggben??? Luktar som om det är spetsat med kalvsylta.... Mmm. Undrar vad jag kan göra för att få tag i det??? Jag lägger mig och lurpassar så länge. Om ett tag är jag kanske stor nog för att ta det från henne!!!!Nu har Doris somnat. Inte så konstigt, hon har lärt känna nya flockmedlemmar (oss), kissat ute 2 ggr (duktigt), ätit borta (dom har lite annan mat), fått lära sig att man inte får ta Sotas mat (hon morrar) eller mattarnas mat (utvisning), hälsa på grannarna (som också tyckte att hon var söt). Kerstin ligger bredvid och beundrar Doris "hon är för gullig" "hon orkar inte vara vaken".

6 kommentarer:

Unknown sa...

Doris är sååå sööööt! :-)

Hälsningar från hela familjen!

Linda sa...

Tack, precis vad jag och Kerstin ville höra.

carina sa...

Doris är helt ljuvlig!!! Ska bli så kul att få träffa henne. Sota ser plötligt så mogen och vuxen ut - konstigt.

Kram Carina

Anonym sa...

Sota verkar tycka att hon ska ta hand om valpen. Hon vet sin plats och ska nu lära Doris hennes. Doris är ursöt. Lycka till! Kram

Ullis sa...

Helgullig!!!
Roligt för Sota att få en liten kompis bland de fyrbenta. Doris kunde inte få en trevligare familj.

Hälsningar

Ullis

Haidi sa...

Jag tycler Doris är bedårande. :) Jag måste definitivt få in vanan att kika in här oftare :D