torsdag 4 december 2008

Vakthund

Jag vaktar huset, och tomten. Reser ragg och blir på helspänn. Jag morrar tyst långt nere i strupen, för matte tycker inte om att jag låter när jag vaktar. Hur ska hon då veta när något farligt hänt? Som idag, jag vaktade i vardagsrumsfönstret. Några går i våran trädgård!!! Jag reser ragg, dom kan säkert vara farliga. Matte tittar på mig och säger att jag skall lämna fönstret!? Vad menar hon, jag VAKTAR ju! Nu kommer hon och lyfter ner mig, men som tur är tittar hon ut genom fönstret. Då blir det fart på henne. Vad var det jag sa! dom var farliga! Tur att jag varnade henne. Men nu går det dumma puckot ut! Fattar hon inte att det är livsfarligt! Man vet ju inte vad de kan göra. Hon har bara kameran med sig, som om man kunde försvara sig med den.

Idag hade hon tur, dom sprang när hon kom. Kanske är matte starkare och farligare än jag trott?

6 kommentarer:

Ullis sa...

Du får alltid så fina naturbilder. Stackars Sota som har en så tokig matte som tror man kan gå ut med en kamera som enda skydd. Men jag vet att hon är farligare än vad hon ser ut.

Anonym sa...

Vi som läser bloggen vet ju att detta är uträknat. Rådjur gillar äpplen, ni har sparat äpplen i trädgården, rådjuren kommer, Sota går i spin, matte får fina naturbilder från tomten. Låter som en plan...

Anonym sa...

Som en liten saga för Simon! :D
Sagoberättare, Sota. :)
Du kanske skulle skriva en liten barnsaga och ge ut för små barn?
Jag kan hjälpa dig med små teckningar för att komplettera bilderna.
Skulle vara ett kul projekt...

Synd att jag bor lite olägligt framöver. :)

Linda sa...

Du bor inte olägligt alls, inte sen heller! allt kan skickas på nätet. Det gör jag gärna. Vi får se vad det kan bli framöver. I detta inslag skulle det vara bra med bilder på Sota ivrig och med raggen rest, öronen framåt och svansen i en spänd båge.

Unknown sa...

Jättefina bilder som vanligt! Och roligt skrivet också!

Rådjur på tomten... Pang pang och mums mums? :)

Linda sa...

Nej inte pang, pang, vi var med under getens förlossning!! Blir inte alls mums, snarare sorgset. Dom är våra kompisar. Fast vi pratar inte så mycket med varandra.