söndag 7 december 2008

Sota och Doris på skogspromenad

Innan vi går ut på promenad måste jag vara fin. Matte borstar min päls. Faktum är att jag tycker det känns riktigt skönt. Doris tittar på, detta har hon inte sett förut, tydligen. Jag tror hon är lite avundsjuk. Hon vill nog också bli borstad. Då kanske hon skulle bli lika fin som jag är.

Doris försöker på alla vis komma ivägen för borsten. Fast matte borstar bara på mig. Jag tycker det är bra att jag får lite uppmärksamhet också. När vi är ute säger alla att Doris är det sötaste de sett på länge. Ingen säger något om att jag är snygg, söt eller sexig.

Men nu är jag snart klar. Ren fin och nyborstad.

Tack matte. Kan vi gå ut nu?


När jag springer fort blir jag varm. I skogen finns många dynghål att svalka sig i. Matte är inte alltid förtjust. Undrar varför.

Det är mitt jobb att hålla ihop flocken. Hade ni klarat det? Ser ni Doris?

Nu skall jag leka med henne. Vi busar en del när vi är ute tillsammans. Mina mattar tycker ibland att jag är lite för hård med Doris. Det är jag inte! Hon klarar att reta mig jättebra. Doris kan vända på en bajsfläck och bita mig i svansen och sen på halsen. Man måste ta i för att sätta små retstickor på plats.

Nu vill matte att jag skall komma och hämta godis. Då gör hon så här med handen.

Då kommer jag som ett skott. Matte blir glad då och säger att jag är duktig :)

Matte Linda tycker också om att kasta pinnar. Men hon orkar inte hämta dom själv, utan det får jag göra. Nu försöker jag lära Doris att hämta pinnarna åt mig.

Därför springer jag åt fel håll och låter Doris springa efter pinnen. Hon hämtar den inte. Inte lätt att fatta att någon kan vara så dum. Kasta bort något hon vill ha.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut som härlig dag i skogen. Att Sota har hur mycket engergi som helst vet vi ju men hur mycket orkar den lilla?

Linda sa...

Hon orkar massor. Men det är inte bra för henne. Med motion stiger hennes cortisolnivåer, hon blir stressad. Alltså skall valpar ha begränsat med motion, vilket Kerstin ser till.

Anonym sa...

Vad det ser härligt ut...era mysiga hundar...
helena

Anonym sa...

Väldigt fina hundar :)

Anonym sa...

Vad höga cortisolnivåer kan ställa till med vet både du och jag så dät är bäst för Doris hjärna att ha koll på dom. Vi har ju blandad dag på jobbet idag. Jag fick behålla jobbet, men innehållet ändras. Mer om det på lördag.

Anonym sa...

Sota! Du är både snygg, söt och sexig!

carina sa...

Oj vad jag kämpat för att kunna logga in och kommentera - hade dock glömt mitt lösenord. Nu har dock minnet återvänt och jag är här igen!
Underbart att läsa om er skogspromenad.
Ska Haidi gifta sig - härligt!!! Hälsa och gratulera.
Kan man beställa en vagn till Vallda av dig Linda???
Kram Carina