söndag 4 januari 2009

Det nya året i Malmö

Mina mattar, Kerstin och Linda, tog med mig och Doris till Malmö. Där finns min lekkompis Vallda! Vi gillar att busa med varandra. Men jag och Doris förstod snart att vi kom i andra hand. Det var människorna som ville fira in det nya året.


Här kommer Viktor, vi hälsar på honom ordentligt alla tre, jag, Doris och Vallda. Nicole syns inte på bilden men hon kommer strax efter Viktor.

Doris och Anders fann varandra direkt. De myste och lekte tillsammans.

Tidningarna på golvet är inte en fräck inredningsdetalj! utan bara där för att Doris inte alltid kan hålla tätt. Pilen nere vid hörnet på dörren visar var Doris nästan hindrades från att komma in i det nya året. Hon fastnade med tassen, och som hon skrek och pep. Jag fick morra åt henne för att hon skulle behärska sig något.

Alla människorna åt något de kallade burgundisk köttgryta, luktade helt ljuvligt! Min matte sa att den var mustig och god. Sedan bjöd de mig på PELLETS. Jag matvägrade naturligtvis. Dom måste ju fatta vad orättvist det känns.

Sent på natten blev människorna så konstiga. Vi hundar fick alla tre vara i soffan. Sen började det smälla utanför. Vi blev först lite rädda men sen kom jag på att det bara var signaler till människorna att mata oss med hundgodis. Synd att dom hör så dåligt, smällarna är riktigt obehagliga, men annars hör dom väl inte hundgodissignalen.

Vallda blev så trött av allt godis att hon somnade.

Människorna gillar inte hundgodis. De fick trösta sig med något som såg ut som bubbelvatten men luktade mer.

Jag och Vallda hjälptes åt att vakta huset dagen efter. Människorna gjorde något som de kallade pussla.Vallda slutade att vakta när mörkret lagt sig, men jag ger inte upp i första taget. Fasten alla människorna ber mig sluta. De är väldigt oförsiktiga.Nu är vi alla hemma och matte säger att det är år 2009. Doris har fått bandage på sin onda tass. Fast det verkar inte vara någon fara med henne. Hon leker och äter som vanligt. Ibland fjantar hon sig och går på tre ben, men jag tror att det är mest för att hon vill visa sitt fina röda bandage.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Stackars lilla Doris! Klart det gör ont i tassen!

Gott Nytt År önskar familjen "Wenzin" i Stockholm.

carina sa...

Härliga bilder och härlig text. Hälsa lilla Doris och Sota från oss i Malmö.

Anonym sa...

Kul att se er fira in det nya året, verkar som om alla hade det väldigt mysigt nere i Malmö.
God Fortsättning till er alla.

Anonym sa...

gott nytt år :)

Anonym sa...

Gott Nytt År! Men stackars lilla Doris, tur att hon har fått en sånt moderiktigt bandage iaf :)