måndag 12 januari 2009

Inneväder

När det är inneväder kräver jag att få bli motionerad, fast på ett annat sätt. Doris är också intresserad. Men hon kan inte hoppa så högt som jag.

Kolla bara! Se vilken kraft jag har. Tur att matte är stabil och har låg tyngdpunkt, för jag far in i bröstet på henne också. Om ni undrar varför matte har så konstiga kläder så beror det på ett rejält fuktproblem i duschen.

Kolla in vad Doris beundrar mig. Nu vill hon också leka.

Som ni ser får man ta det lite varligt med en sån liten. När jag lekt färdigt så lägger jag mig på min tron.

Här har jag bra kontroll över att alla uppför sig som de ska.

Doris får ligga nedanför såklart. Hon är ju lägre i rang än jag är. Mattarna tror ibland att det är de som bestämmer..... men...... ja, ni ser ju!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Imponerande fjong i Sota! Konstigt att inte hundar spelar basket... :)

Anonym sa...

Max, tror du dom skulle släppa bollen? Dom giller ju att hämta den. Men bra spänst har hon. Doris tittar på lite avundsjukt. Det är inte alltid lätt se på när de som är större kan en massa..fråga lilla-syster.

Ullis sa...

Ledsen för duschproblemen. Men Sota hoppar skönt högt, önskar att man kunde hoppa lika flott.

Anonym sa...

Sota ser så STOLT ut! :D // Haidi

Ullis sa...

Det var länge sedan Sotahunden vsade sig på bloggen (men jag ser livstecken på haidi och danne bloggen. Lite nya naturbilder skulle sitta fint:)