onsdag 22 oktober 2008

Köksgolv

Se så fint jag sitter på vårt nya köksgolv. Matte lade in det i helgen och när det var klart så invigde jag det påföljande natt.
Matte var inte så glad, hon gillar inte min skit inomhus!!!

Kerstin och jag har idag varit på tippen, vi lämnade Sota hemma då hon inte fick plats i bilen.
Sedan gick vi ut, det tar en evig tid för hon skall lämna sina luktmarkeringar var 20:de meter. Skvätt, skvätt. Men jag vaktar henne från alla uppvaktande snygga hanhundar. Några små sotavalpar blir det inte, just nu i alla fall.
Något som Sota inte känner till är att jag inte tycker att hon är mogen för moderskapet innan hon lärt sig gå i koppel och kan möta en svart stor strong hund utan att gå i spinn. Jag har försökt förklara för henne med många olika metoder bl a köttbullemetoden som verkar mest framgångsrik så här långt. Hon kan gå ca 10 m vid min sida innan hon gör dödsrycket.
Nu bär det in i fina köket för att göra köttsoppa efter Kerstins önskemål.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Supersnyggt golv! Passar perfekt i det köket. Klassiskt.

Anonym sa...

Snyggt!!!

Anonym sa...

Golvet passar jättebra i det köket.
Sota tyckte väl det luktade för lite av henne! /Helen